Klantenservice Online Casino
Om klachten over onze service te voorkomen, verlenen wij geen service meer. Dat is uiteraard niet het standaard uitgangspunt van een online casino. Online casino’s doen er juist alles aan om hun service naar een zo hoog mogelijk niveau te tillen. BETSIMPEL.nl nam nog eens de proef op de som. Wekker gezet en vannacht tussen 02:00 en 03:00 uur de klantenservice (helpdesk) van een aantal casino’s eens telefonisch proberen te bereiken. De uitkomsten variëerden nogal.
Uiteraard wil jij als je tegen een probleem oploopt snel geholpen worden. Niets is immers zo frustrerend als een website die niet goed loopt, een spel wat onderbroken wordt, of een storting die niet snel verwerkt wordt.
We onderscheiden 3 resultaten bij onze contactpogingen met de klantenservice van online casino’s:
- medewerker aan de lijn
- te lange wachttijd of foutmelding
- laat een bericht achter
MEDEWERKER AAN DE LIJN
Bingoal : 0800-0225825 : Bingoal goede nacht met Gina (België) – als snelste een medewerker aan de lijn. Binnen één minuut.
Betcity : 0800-2382489 : computerstem die medewerker zoekt – gesprek kan worden opgenomen wordt medegedeeld – correct een medewerker aan de lijn na 2-3 minuten.
Kansino : 0800-7770333 : (nr. moeilijk te vinden op site) wachtmuziekje – geen mededeling dat medewerker volgt of welk nummer in de wachtrij – uiteindelijk correct een medewerker aan de lijn.
Toto : 070-5500805 : Nederlandse Loterij wordt aangekondigd – langere wachttijden aangekondigd – menu menu volgt met diverse opties – uiteindelijk toch binnen één minuut een medewerker aan de lijn
711.nl : 0800-0226964 – Engels menu conference service – binnen minuut Engelstalige conference service aan de lijn
LANGE WACHTTIJD OF FOUTMELDING
Casino777 : 020 308 2410 : Keuzemenu NL of EN : blijf aan de lijn, maar je kan ook een voicemail inspreken en we bellen je terug – na 10 minuten niemand gesproken en verbinding verbroken
Holland Casino : 088-9000-500 : Keuze NL of EN : vervolgens keuzemenu voor diverse opties, o.a. Online Casino. – dan weer keuzemenu – wachtmuziekje – na 10 minuten nog geen medewerker aan de lijn en verbinding verbroken
Jack’s : 0800 7777700 : menu z.s.m. helpen – alle lijnen bezet – ook mail sturen – na 10 minuten gesprek beëindigd, bleef mededeling krijgen dat ik als 1e in de wacht stond.
Tombola : 0800 0200 292 : computermenu – doorverbinden verbinding weg – tot 3x toe valt verbinding weg! Geen medewerker aan de lijn gehad, geen doorverwijzing naar chat of mail.
LAAT EEN BERICHT ACHTER
Fair Play : 088-8642333 : menu of je geholpen wil worden in NL of EN. Dan keuze uit 3 opties. Uiteindelijk mededeling dat customer service niet bereikbaar is en je moet terugbellen op ander tijdstip. Verwijzing naar chat.
GG Poker : +3197010254681 (vreemd nummer) : Engelstalige mededeling : doorgeschakeld naar call center en dan mededeling : niet beschikbaar laat een boodschap achter na de piep.
Circus Casino : 0800-2472876 : medewerkers niet direct beschikbaar – laat een bericht achter of via mail en website.
Regelgeving
Bij de laatste optie; LAAT EEN BERICHT ACHTER, vermelden we dat dit wettelijk niet toegestaan is. Op het moment dat een casino zijn aanbod live heeft, dient de helpdesk ook live te zijn.
artikel 4.36 Besluit KOA en de toelichting daarop, zie onderstaande:
Besluit kansspelen op afstand Artikel 4.36
“De vergunninghouder onderhoudt een klantendienst die elektronisch en telefonisch kosteloos bereikbaar is op de tijden gedurende welke aan de vergunde kansspelen kan worden deelgenomen.”
en de toelichting op dit besluit :
“Het ontwerpbesluit voorzag in de verplichting van de houder van een onlinekansspelvergunning om een klantendienst te onderhouden die in ieder geval 24 uur per dag elektronisch en 12 uur per dag telefonisch bereikbaar is. Enkele respondenten hebben hierbij aangegeven dat de eisen aan de bereikbaarheid te hoog zouden zijn en dat in plaats van telefonische bereikbaarheid meer ruimte zou moeten worden geboden voor contact via elektronische middelen zoals whatsapp of chat. Naar aanleiding van deze reacties zijn de eisen aan de bereikbaarheid met het oog op het beoogde hoge beschermingsniveau heroverwogen. Dit heeft geleid tot aanscherping van de eisen aan de bereikbaarheid van de klantendienst. Omdat het van belang is dat de vergunninghouder voor de speler zowel via elektronische weg als ook telefonisch bereikbaar is voor een interactief contact op de tijdstippen waarop hij zijn risicovolle onlinekansspelen aanbiedt, zijn artikel 4.36 en de toelichting daarop dienovereenkomstig aangepast.“
Beste online casino klantenservice
De klantenservice (helpdesk) van Bingoal scoort dus uitmuntend op dit onderdeel! Een aantal andere sites doen het nog steeds zeer acceptabel maar er zijn ook casino’s die niet bereikbaar zijn of zich niet aan de wettelijke vereisten committeren.
Tips
Wil je meer online casino nieuws of tips over sportweddenschappen? Weten waar je de leukste casino bonus ontvangt, of welk casino spel nu echt HOT is? Volg ons dan op Facebook